Pàgina d'inici » Música 4 » Del Rock al Pop » A partir dels 70

A partir dels 70

Els últims trenta anys del segle XX són una època de canvis accelerats. Els estils populars moderns continuen la seva evolució. També es produeixen revivals d’estils ja passats de moda. Els mitjans de comunicació i els enregistraments (en discos de vinil, en casset i, des de principis dels vuitanta, en disc compacte) fan arribar la música gairebé a tots els racons del planeta.

La música cantada en anglès (i en altres llengües majoritàries) es converteix en un referent mundial, sovint en detriment de les tradicions musicals de cada lloc.

A finals del segle XX, la música popular moderna es converteix en un negoci milionari dominat sobretot per companyies discogràfiques multinacionals. L’aposta per un artista o un altre respon a criteris més comercials que artístics, i sovint comporta el control tant de la seva carrera musical (discos i gires de concerts) com de la seva imatge pública. Les empreses del sector inverteixen fortunes en la promoció dels seus artistes, i aconsegueixen introduir-los al gran públic per mitjà de la publicitat, la ràdio i les cadenes de televisió especialitzades. El videoclip, que es desenvolupa durant aquests anys, serà el recurs idoni per vendre alhora una música i una imatge.

A principis del segle XXI es consolida un element nou: Internet. La xarxa mundial obre un munt de noves possibilitats de difusió, intercanvi i comerç musical. La indústria musical tradicional se n’està ressentint, i per això busca integrar d’alguna manera les noves formes de consum musical basades en la descàrrega de cançons, per contrarestar l’efecte negatiu que estan tenint per a la venda de discos les xarxes de compartició d’arxius.

Anuncis

Pàgines: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10